Dlaczego samochód nie powinien latać?

Plusy i minusy Platformy Entitas dla Unity3D

Entity-component system (ECS) oferuje nieco inne podejście do projektowania gier. Rozbijamy złożony opis modelu na mniejsze komponenty, które bezpośrednio możemy podłączyć do obiektów na scenie. To jak one funkcjonują zależy bezpośrednio od tego z jakich części są złożone. Wyobraźmy sobie samochód na który składają się jego części: Podwozie, koła, siedzenia, itp. Dla uproszczenia naszej opowieści pomińmy kilka szczegółów i załóżmy, że dodając do samochodu koła możemy wprawić go w ruch. ECS oferuje nam możliwość dołączenia do samochodu innych komponentów i całkowitej zmiany jego funkcjonowania w trakcie działania gry. W momencie dołączenia do samochodu skrzydeł będzie mógł wbić się on w przestworza i latać. W teorii opis ten przedstawia w dużym skrócie zasadę działania gier opnartych na platformie Entitas dla Unity3D. W niecałą godzinę dowiecie się jak działa to w praktyce i czy naprawdę oferuje nam tak wielką elastyczność jak ta przedstawiona w powyższej historii.